Wednesday 29 August 2018

About the beheaded trees will shortly post the unbeleivable non reply from Samos municipal

the  absurd actions of the Samos muncipal scandal commitees beheading trees in May with tempertures over 30 C
 

James - Sometimes

H E T E R O T O P I A

EVERYTHING CONNECTS 

ART & THE BUILT ENVIRONMENT. 
A BIG BLUE CONTEMPORARY ARTS RESEARCH INITIATIVE. 
AIMILA GEORGALI MATHEMATICIAN 
PENNY GIANNAKOU ARCHITECT 
MARIA SEVASTAKI ARTIST.  
EPICURUS SOCIAL CAFE COOK HOUSE.
ASPRES BEACH KAMBOS MARATHOKAMBOS & OTHER SPACES. 2011.  
  

Poster: Melon design. Karlovasi Samos.  Images BBArchives. Photo collage: Maria Sevastaki
From left:  Aimilia Georgali.  Centre:  Ecos from the sea (land installation) Maria Sevastaki.  Mount Kerkis.  Image Penny Giannakou,  graphics: Penny & Maria.  Poster Melon desing.   Penny Giannakou with Sofiane Ait Chalalet human rights activist. 

Heterotopia artnotes:  LOVE HATE LIFE SELF PORTRAIT, SOFIANE.  MORTALS IMMORTALS 
MORTALS ARE IMMORTALS AND IMMORTALS ARE MORTALS, THE ONE LIVING THE OTHERS' DEATH AND THE DYING THE OTHERS' LIFE.
HERAKLITUS  

HETEROTOPIA ARTNOTES:  STAGED VIOLENCE 
POSTER:  Alek Lindus.  Photograph Alexandra Patova.  Amandine & Julien s Welcome installation.  Atila Ilkyaz s shadows   








All The Way - a Charles Bukowski Poem

Εις Τράπεζας ALPHA




Εις Σάμον
         Στις τρεις πρώτες στροφές από την ωδή «Εις Σάμον», που εντάσσεται στα Λυρικά, συλλογή δέκα πατριωτικών ωδών, την οποία ο Ανδρέας Κάλβος εξέδωσε στο Παρίσι το 1826, κυριαρχεί πνεύμα ελευθεροφροσύνης και διακρίνονται τα συστατικά γνωρίσματα της καλβικής ποίησης (ηρωική θεματολογία, υψηλός τόνος και ήθος, παραβολική χρήση του αρχαίου ελληνικού μύθου).
α'
Όσοι το χάλκεον χέρι
βαρύ του φόβου αισθάνονται,
ζυγόν δουλείας ας έχωσι.
Θέλει αρετήν και τόλμην
              η ελευθερία.
β'
Αυτή (και ο μύθος κρύπτει
νουν αληθείας*) επτέρωσε
τον Ίκαρον· και αν έπεσεν
ο πτερωθείς κ' επνίγη
           θαλασσωμένος·
γ'
Αφ' υψηλά όμως έπεσε,
και απέθανεν ελεύθερος.
Αν γένης σφάγιον άτιμον
ενός τυράννου, νόμιζε
       φρικτόν τον τάφον.
Ανδρέας Κάλβος, Ωδαί, Ίκαρος pr